[데일리 영어표현] take a big hit :: 큰 타격을 받다.

 

fess up
자백하다, 잘못을 인정하다

( = confess, admit, make confession, own up )

Dad wanted to know what was going on, and I had to fess up

아빠는 무슨 일이 있었던 건지 알고싶어 하셨고, 나는 자백을 해야했다. 

 

budge
(몸을) 약간 움직이다, 의견을 바꾸다 

I begged Mom to just give me a regular punishment instead, but she wouldn't budge

나는 엄마에게 그냥 일반적인 벌을 달라고 사정했지만, 엄마는 꼼짝도 하지 않았다. 

 

 

take a big hit
큰 타격을 받다.

= hit hard

타격을 주다 (수동태로 쓰이면 타격을 받다)

The membership of the Reading Is Fun CLUB took a big hit overnight.

"독서는 재밌다" 클럽의 회원수는 하룻밤 사이에 큰 타격을 받았다. 

 

I've been hit hard by economy crisis. 

저는 경제위기로 큰 타격을 받았어요.

 

 

bail out
손을 떼다, (어려움을 피해)탈출하다

Most of the guys who came yesterday bailed out, now there's only two of us. 

어제 왔던 대다수의 아이들이 그만뒀고, 지금은 우리 둘 뿐이다. 

 

 

댓글

Designed by JB FACTORY